• research
  • Points de vente
  • newsletter
  • Benim Cildim

Menopozda Işığınızı Koruyarak Formda Kalmanızın 8 Yolu

Menopoz bir kadının hayatındaki en önemli evrelerden biridir. Menopoz dönemindeki bir kadının etrafını mutluluk ve iyi düşünceler sarabilir. Geçiş sürecinde sakin ve sağlıklı olmak için işte size vereceğimiz 8 ipucu…

Birçok kadın, 50 yaşından sonra kendine bakmanın, kendi mutluluğuna öncelik vermenin ve hayatın tadını çıkarmanın daha kolay olduğunu söylüyor. Bu yaşa geldiğinizde, güçlü yönlerinizi ve limitlerinizi 20’li-30'lu yaşlarınızda olduğunuzdan çok daha iyi biliyorsunuz. Bu da aslında hayatınızın yeni safhasını, sevinç, macera ve güven ruhuyla beklemenizi sağlıyor. Vereceğimiz 8 ipucu ile, menopoz döneminde, zihinsel, fiziksel ve duygusal olarak kendinizi motive edebilirsiniz.

1. Modunuzu yükseltmek ve daha güçlü kemik yapısı için hareket edin


Menopoz döneminde, kemiklerde ve kaslarda güçsüzleşme görülebilir. Yüzme, fitness gibi günlük rutininizin içine ağırlık egzersizlerini de dahil ettiğinizden emin olun[i]. Yapacağınız egzersizlerin etkisiyle kendinizi daha iyi hissedeceğiniz göreceksiniz.

[i]
http://www.nhs.uk/Livewell/healthy-bones/Pages/menopause-and-your-bone-health.aspx

2. Daha iyi bir uyku için yatak odanızı düzenleyin


Serin, sessiz ve karanlık bir oda, kesintisiz güzellik uykunuz için ideal olacaktır. Özellikle menopoz döneminde gece yaşanılan ateş basması veya terleme sizi rahatsız ediyorsa, serin, sakin ve nemli yerlerde kalmanız önemlidir.

3. Beslenme düzeninize anti-oksidan yiyecekleri daha çok dahil edin


Menopoz döneminde beslenme için taze meyve, sebze, soya ürünleri ve yeşil çay gibi antioksidan bakımından zengin gıdaların bol bol tüketilmesi, bu dönemde olan yaşlanmayı yavaşlatmaya yardımcı olacaktır.[i]

[i] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16442644

4. Sigara içmeyin ve az alkol tüketin [i]


Az miktarda alkol (günde en fazla 2 kadeh) tüketmek sağlıklı bir yaşamın parçası olabilir; ancak bu miktarı aşmamak önemlidir. Sigara içmemeniz önemlidir. Sağlığa zararlı olan sigaranın yaşlanmayı hızlandırdığı, kemikleri zayıflattığı ve çeşitli sağlık problemlerine neden olabileceği bilinmektedir.

[i] http://www.nhs.uk/Livewell/healthy-bones/Pages/menopause-and-your-bone-health.aspx

5 . Vücudunuza kalsiyum ve D vitamini depolayın, yağ ve şeker tüketimini azaltın [i]


Vücut formunuzu korumak için, menopoz döneminde beslenme önemlidir. Kemik sağlığı adına vazgeçilmez olan kalsiyum ve D vitamini bakımından zengin bir beslenme programı uygulayabilirsiniz. Yağ ve şeker tüketiminizi sınırlamalı; düşük yağlı süt ve yapraklı yeşil sebzeler gibi kalsiyum kaynağı yiyecekleri tüketmeye özen göstermelisiniz.

[i]
http://www.webmd.com/menopause/guide/staying-healthy-through-good-nuitrition

6. Cildinizi nemlendirin ve tazeleyin


Menopoz döneminde kullandığınız cilt bakım ürünlerini özenle seçmelisiniz. Menopozda cildiniz kuruyabilir ve bu dönem cildinizde elastikiyet kaybına neden olabilir. Cildinizi yeniden şekillendirmek için Neovadiol Günlük Bakım Kremi gibi yaşlanma karşıtı bakım kremini tercih edebilirsiniz. Menopoz dönemindeki kadınlara özel geliştirilmiş Vichy'den ilk cilt bakım kremi olan bu ürün ile, daha pürüzsüz ve aydınlık bir cilt görünümü elde edebilirsiniz.

7. Güneşten faydalanmayı ihmal etmeyin.


Çok fazla güneş cildinize zarar verebilir - ancak kontrollü bir şekilde faydalandığınızda, kemiklerinizin güçlenmesi için gereken D vitaminini size sağlayacaktır. Mümkün oldukça güneş ışığından faydalanmaya çalışmalısınız. Güneşli bir günde birkaç dakika güneşlenmek sizin için yeterli olacaktır. Tabii bu süreçte cildinizi güneş kremi ile korumayı da ihmal etmemelisiniz.[i]

[i] http://www.nhs.uk/Livewell/healthy-bones/Pages/menopause-and-your-bone-health.aspx

9. Farkındalığınızı arttırmak için kendinize zaman yaratın


Farkındalığınızın olması, stresinizi azaltırken mutluluğunuzun artmasını sağlamaya yardımcı olur. Farkındalığınızı arttırmak için pek çok yöntem vardır, bunun için profesyonel destek alabilirsiniz. Yapılan araştırmalara göre[1], günde 10 dakika bu konuda pratik yapmanın olumlu pek çok etkisi varken; stresi tamamiyle giderebilmek için 20-30[i] dakika pratik yapmayı da deneyebilirsiniz [ii]. Haftada birkaç kez derin nefes egzersizleri için vakit ayırabilirsiniz veya gününüze nazik bir yoga rutini ekleyebilirsiniz.

[i] https://www.researchgate.net/profile/Ruth_Baer/publication/5946075_Relationships_between_mindfulness_practice_and_levels_of_mindfulness_medical_and_psychological_symptoms_and_well-being_in_a_mindfulness-based_stress_reduction_program_Journal_of_Behavioral_Medicine_31/links/53cfb7a10cf2fd75bc59e92e.pdf

[ii]
http://www.health.harvard.edu/blog/mindfulness-meditation-may-ease-anxiety-mental-stress-201401086967

Cilt Bakımı için Ürün Önerileri

Daha fazlasını okuyun

Vichy’i Keşfedin

Dinlenmiş Görünen Aydınlık Gözler için 5 İpucu

Uykusuzluk asla affetmez! Göz çevresinde oluşan mor halkalar, derinleşen çizgiler ve matlaşan bir cilt tonu görünümünde etkisi büyüktür. Tüm bunlara rağmen, birkaç ipucu ile dinlenmiş bir cilt görünümü elde etmek mümkün! İşte ipuçları…

makaleyi okuyun

go to top